Tovább a tesztautóra.

Az új Zafira - bemutató

Írta: TesztAuto.hu 2016-06-02 20:00:01

Megújul a Zafira, az Opel úttörő hétülésese - részletesen bemutatjuk, mi változott a népszerű egyterűn

- WLAN-hotspot és új infotainment-rendszerek, okostelefon integrációval
- Új, ergonomikus vezetőhely és otthonos komfort, akár hét személynek
- Új LED-fényszórós adaptív menetfény teszi nappallá az éjszakát
- Kiformált krómléc és új, dupla-ívű, LED-es nappali menetfény


Mióta az Opel 1999-ben bevezette az integrált, hétszemélyes ülésrendszerét a kompakt autók kategóriájában, a sokoldalúság és a legmagasabb szintű komfort egyedülálló ötvözetének számít az Opel Zafira. Azóta 2,7 millió Zafira talált vevőre; főképp családok és üzletemberek vásárolják, akik hosszú utakra keresnek éppoly tágas és sokoldalú, mint kényelmes járművet.

Idén szeptemberben már a megújult modellel találkozhatunk a márkakereskedők szalonjában: nemcsak elődjének ismert és bevált értékeit kínálja majd, mint a Flex7-ülésrendszert, az AGR-tanúsítványú ergonomikus első ülést, a FlexFix-kerékpártartót vagy az adaptív FlexRide-futóművet (bővebben lentebb) – az új Zafira friss, kifejező külső designnal, különösen nagystílű utastérrel és kivételes csatlakoztathatósággal érkezik. Az Opel IntelliLink infotainment-rendszerének legújabb nemzedéke kompatibilis mind az Apple CarPlayjel, mind az Android Auto rendszerrel; az Opel OnStar (hamarosan Magyarországon is) személyes online- és szolgáltatási asszisztens pedig a vezető, a barátok és a család mobil 4G/LTE-WLAN-hotspotjává teszi. Ráadásul az Opel először kínálja ebban a járműosztályban az adaptív, LED-es technikájú AFL (AFL = Adaptive Forward Lighting) menetfény legfiatalabb generációját.

Külső és belső design

Új, dinamikus formájú fényszóró és teljesen új, sportosabb hűtőmaszk emeli ki a Zafira friss designját. A fényszórók a hűtőmaszkkal összeolvadva képeznek optikai egységet. Az Opel-emblémát hordozó háromdimenziós krómléc kifut a fényszórókig, még szélesebbnek mutatva a Zafirát. A markáns benyomást a márkára jellemző, dupla-ívű LED-es nappali menetfény erősíti. Az első kerekek izmosnak ható kerékívekben jutnak érvényre. Összességében erőteljes, sportos és dinamikus az új Zafira frontja.


„Az új Zafira frontdesignja átveszi a több díjjal kitüntetett új Astra lényeges jellemzőit, ezáltal válik az Opel új modellportfóliójának szilárd elemévé. Élesen kirajzolódó dupla-ívű nappali menetfényének rafinériája az utastérben tükröződik vissza. Az utastér letisztultabb, rendezettebb és könnyebben kezelhető lett“, mondja Mark Adams, a GM Europe design-alelnöke.

Az utastér elegánsabb, és optimális előrepillantást biztosít. Az új Zafira valamennyi fontos funkciója, a képernyő és a nyomógombok a vezető kezére esnek. Az új Zafira valamennyi fontos funkciója a vezető kezére esik. Az infotainment-rendszer monitora eddig a középkonzol felső részén volt, most érintőképernyő váltja fel, kicsivel mélyebben beépítve. Közben lecsökkent a gombok száma. A hétcolos érintőképernyő cinkbevonatú kerete táblagépet idéz. Az új, háromdimenziós kormánykerék nemcsak jól néz ki a légzsák kicsiny fedelével, hanem nagyon jól is simul a kézbe.

Az Opel kétféle, legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszerrel kínálja a Zafirát. A Radio R 4.0 IntelliLink behozza az okostelefonok világát, hiszen mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto rendszerrel kompatibilis. A Navi 950 IntelliLink beépített navigátort is tartalmaz. Ráadásul az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens áll az utasok rendelkezésére, automatikus baleseti segélyhívással és sok egyébbel, például a úti célok letöltésével. Mindezt kiegészítve az Opel OnStar 4G/LTE-WLAN-hotspottá teszi az új Zafirát: akár hét mobilkészüléket – tehát utasonként egyet – lehet a rendszerhez csatlakoztatni. Ezáltal az új Zafira olyan családok és üzletemberek ideális kísérője, akik menet közben is online akarnak maradni.


Levegős atmoszféra

Akárcsak az eddigi Zafirában, a vezető és utasai opcionális, hat irányban állítható, AGR-tanúsítású ergonomikus ülésnek örvendhetnek. Ehhez járul a multifunkciós FlexRail® középkonzol. Az első ülések közötti flexibilis tároló többek között egy nagy fiókot és italtartót foglal magában, és alumíniumsíneken elcsúsztatható, hogy tökéletesen ki lehessen használni a helyet. A második sori utasokat tágas és komfortos tér fogadja. A középső ülés támlája előrehajtható, kényelmes kartámaszt képezve a két szélső ülésnek – amelyek ráadásul átlósan hátra-középre siklanak egy kissé, így akkora láb- és válltér alakul ki, mint egy felső osztályú limuzinban. A harmadik üléssor teljes egészében előrehajtható, eltűnik a padlóban, és sík rakodófelületet alkot a poggyásztérben. Az individuális komfort sokkal többé teszi az új Zafirát egyszerű családi autónál: flexibilis és tágas utasterében ellazulva lehet élvezni az utazást, akár üzleti ügyben, akár nyaralni megyünk.


Kívánságra panoráma-szélvédő és -tető fokozza a komfortot és a térérzetet. Az üvegezés ilyenkor a géptetőtől csaknem a B-oszlopig ér, a vezető és az első utas akadálytalanul pillanthat fel. A panoráma-napfénytető pedig a szélvédőtől az autó hátuljáig nyúlik, még levegősebbé téve az utasteret.

Intelligens rakodóterek


Az új Zafira sokkal többet nyújt a „csak” kivételesen kényelmes utazásnál, hiszen akár kis furgonként is szolgálhat. Öt ülés mögött az ISO 3832 szabvány szerint mért csomagtér 710 literes, de 1860 literre bővül, ha előrehajtják a második üléssort.

Ezen túlmenően több mint harminc rakodóhely van a Zafirában, köztük a már említett FlexRail-középkonzol. Rendkívül praktikus a jármű hátuljából fiókszerűen kihúzható FlexFix-kerékpártartó, amelyen akár négy bicikli fér el. A csomagtér ilyenkor is hozzáférhető, mert a kerékpártartót le lehet hajtani.

"Biztonságos, egyéni és dinamikus"


Az Opel mérnökei ezúttal is megfeleltek a márka jeligéjének, széles körnek téve elérhetővé a korszerű technikát, például a LED-es adaptív AFL fényszórót. Fénykévéje mindig automatikusan alkalmazkodik a pillanatnyi menethelyzethez, így mindig optimális a világítás, mások elvakítása nélkül. A rendszer kilenc különböző funkciót lát el, mint a városi és országúti világítás, a dinamikus kanyar- és a statikus lekanyarodási világítás, a beparkolási fény, valamint a Túra-mód és a Stop-funkció.

Az Opel frontkamera legújabb változata számos asszisztens rendszert támogat, köztük az AFL-LED világítás távfény-asszisztensét és a jelzőtábla-felismerést. A követési távolság jelző is a frontkamerával ismeri fel az előrébb haladó járműveket, míg az ütközési figyelmeztetés látható és hallható jelzést ad, ha veszélyesen lecsökken a távköz. A sáv-asszisztens automatikusan lép működésbe 60 km/óra fölött, és a műszerfalon felvillanó szimbólummal, illetve jelzőhanggal figyelmeztet a fogalmi sáv véletlenszerű elhagyására.

Tovább növeli az új Zafira komfortját, illetve csökkenti a stresszt az adaptív sebességszabályozó és a FlexRide-futómű. Az előbbi a hűtőmaszk mögötti radarérzékelőkkel tartja az előre beállított menetsebességet és követési távolságot. Az utóbbit három fokozatban – távoli, közepes, közeli – választhatja meg a vezető. Az adaptív mechatronikus FlexRide futómű pedig folyamatosan alkalmazkodik az autós vezetési stílusához és a helyzethez.


A Zafira vásárlói nagy motorkínálatból válogathatnak, hiszen ez a kategória egyetlen járműve, amely mindenféle hajtóművel rendelkezésre áll: egyaránt dinamikus benzines- dízel, cseppfolyós gáz- és földgáz-üzemmel.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31