Tovább a tesztautóra.

Az új Mercedes E-osztály belseje az üzleti osztályt idézi

Írta: TesztAuto.hu 2015-12-15 06:00:01

A Mercedes bemutatta a következő E-osztály belsejét: a tágas, és technológiai újításokkal telepakolt belsőtér 23 hangszóróval és két ultraszéles monitorral hódít - van még persze érintésvezérlés és testre szabható LED világítás is

Szöveg: Kiss Márk Képek: gizmag

A belsőtérben többféle anyagot használnak, hogy a luxus hatását keltsék. Van itt nyílt-pórusú fa, különleges fém, és persze bőr, amiket az ajtókon, és a biztonsági öveket takaró felületeken is megtalálunk. Az ülések a leírás szerint ergonomikusak, teskontúr követők, és úgy alakították ki őket, hogy hosszútávon is kényelmesek legyenek.M
A gépjárműben utazók az alapmodellben is élvezhetik a „Frontális basszus” hangrendszert, ami a kasztniban lévő üregeket használja rezonátor dobozként a mély basszushang előállításához. Persze, opcionálisan választható Burmester 3D surround hangrendszer is, ha arra lenne igény.

Ez utóbbiban 23 high-end minőségű hangszóró, és egy 25 literes mélyláda van beszerelve a saját, 400 Wattos erősítőjével a csomagtartóba. Ezeken kívül az első ajtóban helyet kap két közép hangszóró, és 7 másik, közép-magas hangszóró is. A cég szerint mindez azért van, hogy olyan hallgatási élmény legyen a Mercedes-ben, mintha egy valódi koncertteremben ülnénk.


Az E-osztály belsejében mindenhol LED világítást találunk, aminek különleges. kibővített verzióját is rendelhetjük a kocsihoz. Ebben saját magunk állíthatjuk be a nekünk tetsző színt a választható 64 közül, és persze világítanak az élek a műszerfalon, a középső kijelző körül, a kesztyűtartó, a kéztámaszok, az ajtózsebek, az első- és hátsó lábterek, és a fejünk feletti rész is.

A legizgalmasabb dolog értelemszerűen az információs rendszer. A középső kijelző két darab, 12,3”, vízszintesen egymáshoz illesztett kijelzőből áll, amik felbontása 1920x720. Így egy széleskijelzős műszerfalat kapunk.

A kijelző a virtuális műszereket a sofőr közvetlen látómezejébe helyezi, aminek még a stílusa is változtatható: Klasszikus, Sport, és Modern. A sofőrnek lehetősége van beállítani a kijelző adattartalmát, a saját kényelmének, és preferenciáinak megfelelően. A Mercedes extraként választható, COMAND Online szolgáltatása mobilinternetet, navigációt, és időjárás előrejelzést is tartalmaz.


Ugyanakkor újfajta vezérlést kapott az információs rendszer. Az E-osztály kormányának a küllőin érintésérzékeny kezelőgombok vannak, amik nem csak nyomásra, de az ujjunk elhúzására is reagálnak. Így a sofőr anélkül, hogy elengedné a kormányt, pontosan úgy vezérelheti a funkciókat, mintha az okostelefonján húzogatná az ujját.

A kezelőszervek a központi kijelzőn is vezérelhetők egyujjas, vagy többujjas érintéssel. A felhasználók még betűket, számokat, és különleges karaktereket is rajzolhatnak az érintőkijelzőre, amit a rendszer aztán hangosan visszaolvas, szóval még csak oda sem kell nézni. Persze hangvezérlés is rendelhető, ha úgy könnyebb.

Az új E-osztály 2016. első felében kerül piacra.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31