Tovább a tesztautóra.

Az új E-Osztály: guruló luxusiroda

Írta: TesztAuto.hu 2016-01-11 15:00:01

A Mercedes üzleti limuzinjának tizedik generációja: letisztult, de látványos formaterv, minőségi, exkluzív belső tér és új generációs vezetést támogató rendszerek - bemutató

Az E-osztályban számos technikai innováció ünnepli világpremierjét - többek között új szintre emelkedik a kényelmes, biztonságos vezetés, az asszisztens rendszerek pedig új dimenziót nyitnak. Az infotainment és kezelőrendszerek emellett teljesen új élményt kínálnak. Ugyancsak példaértékű, hogy az új fejlesztésű, könnyű dízelmotor és a rekorder aerodinamikai értékek a szegmensben új mércét állítanak a hatékonyság tekintetében, miközben az új, opcionálisan elérhető többkamrás légrugózás nagyfokú kényelmet és dinamizmust szavatol.


„Az E-osztály a Mercedes-Benz márka lényegét jeleníti meg, a múltban már számtalanszor helyezte magasabbra a mércét a felső-középkategóriában. Most ezeket a hagyományokat meglovagolva a jövőbe kormányoz számos csúcskategóriás innovációjával. Az új E-osztály még egy lépést tesz a teljesen autonóm közlekedés felé, emellett fokozott hatékonyságot, biztonságot és kényelmet kínál, ráadásul úgy csökkenti a vezetés közbeni stresszt, hogy közben intenzívebb autóvezetési élményt kínál”, mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG vezetőségi tanácsának tagja, a Mercedes-Benz Cars fejlesztési részlegének és a csoport kutatásainak vezetője.

"A belső formatervezés magasabb szintje"

Az új E-osztály belső tere az érzelem és az intelligencia összeolvadásáról tesz tanúbizonyságot. A Mercedes-Benz formai filozófiáját megtestesítő sarokkövek elkülöníthető formákkal és érzéki lendülettel egyesülnek. Az opcionális extrák között két újgenerációs, nagyfelbontású kijelzőt találunk, melyek 12,3 colos, szélesvásznú méretet tesznek elérhetővé – elsőként a szegmensben. A közös üvegburkolatuk alatt a két kijelző egyetlen szélesvásznú megjelenítővé olvad össze, amely lebegő hatást kelt, miközben erősíti a belső tér horizontális kialakítását. A szélesvásznú egységben a hagyományos műszercsoporthoz hasonlóan virtuális műszereket találunk a vezető közvetlen látóterében, valamint egy központi kijelzőt a középkonzol felett. A vezető három különböző stílus közül választhat a műszercsoport számára: a „Classic”, a „Sport” és a „Progressive” eltérő hangulatot sugároznak.


Az autók világában a kormánykeréken elsőként találhatunk érintésérzékeny vezérlő gombokat. Ezek egy okostelefon felületéhez hasonlóan precízen reagálnak a hosszanti vagy függőleges húzásokra, lehetővé téve a vezető számára a teljes infotainment rendszer használatát - csupán ujjmozdulatokkal. Mindezt anélkül, hogy a vezetőnek a kezét le kellene vennie a kormánykerékről, ez pedig a lehető legkisebb mértékben tereli el a figyelmét az útról.


A központi rendszer további vezérlői között találhatunk egy érintőfelülettel rendelkező vezérlőt a középkonzolon, amely kézírást is képes felismerni, de jelen van a Linguatronic beszédvezérlési rendszer is. A legfontosabb funkciók közvetlen gombokat kaptak, így például a légkondicionáló berendezés kezelésére, és – ismételten elsőként – bizonyos vezetési segédrendszerek ki- és bekapcsolására.


Az új, intelligens grafikus kialakítás a nagyfelbontású megjelenítéssel és animációkkal, a leegyszerűsített logikával tovább fokozza ezt a teljesen új kezelési élményt. A tágas belső tér emellett a luxus kategória eleganciáját kimért sportossággal vegyíti.

Az új E-osztály futóműve "agilis vezetési élményt kínál kanyargós úton a kategóriában elérhető lehető legnagyobb rugózási kényelem mellett". A szedán szériában acélrugókkal érkezik. Ehhez három Direct Control futómű áll rendelkezésre szelektív lengéscsillapítással:

Direct Control módok

- Komfort futómű
- Kényelmes Avantgarde futómű sportosabb karakterrel, 15 milliméteres ültetéssel
- Sportos futómű adaptív lengéscsillapítással és 15 milliméteres ültetéssel, amely a klasszikus sport felfüggesztést helyettesíti


Új motorgeneráció

Az új E-osztály kétféle motorral lesz elérhető a piaci start idején: az E 200 négyhengeres benzinmotort, az E 220 d pedig teljesen új négyhengeres dízelmotort kínál.
A piaci indulást követően további modellvariánsok lesznek elérhetőek, beleértve a hibrid technológiás E 350 e-t. A konnektoros Plug-in hybrid nagyfokú dinamizmussal és hatékonysággal rendelkezik, egy feltöltéssel mintegy 30 kilométernyi teljesen elektromos, vagyis emisszió-mentes közlekedést tesz lehetővé. Négyhengeres benzinmotorja az erőteljes elektromotorral együtt 279 lóerős rendszerteljesítményt kínál 600 Nm nyomatékkal együtt. Ennek köszönhetően az E 350 e egy nagyteljesítményű sportautó menetteljesítményét nyújtja, miközben kevesebbet fogyaszthat, mint egy kisméretű, kompakt autó.


A legerősebb dízel variáns továbbfejlesztett SCR kipufogó-technológiával rendelkező hathengeres motort kap 258 lóerős teljesítménnyel és 620 Nm nyomatékkal.
További variánsként csatlakozik a kínálathoz az E 400 4MATIC, melynek hathengeres benzinmotorja 333 lóerőt teljesít, és 480 Nm nyomatékkal rendelkezik.

A vezetési asszisztens rendszerek következő generációja

Drive Pilot: ezzel a rendszerrel a Mercedes-Benz egy újabb lépést tett az autonóm közlekedéshez vezető úton. Mostantól a DISTRONIC távolságtartó rendszer autópályákon és országutakon nem csupán a megfelelő követési távolságot képes automatikusan tartani, hanem első ízben követni is képes az előttünk haladó járművet, egészen 210 km/h sebességig. A funkció ezáltal tehermentesíti a járművezetőt, hiszen nem csupán a fékezésektől és gyorsításoktól kíméli meg, de a kormányzás asszisztens révén a sávtartásban és kanyarodáskor is segíti. Szintén egyedülálló: 130 km/h sebességig a rendszer a jármű környezetében lévő többi járműhöz és a párhuzamos közlekedéshez igazodva akkor is képes aktívan dolgozni, ha az útfelfestések nem egyértelműek (például építési munkálatoknál). Ennek köszönhetően a Drive Pilot a járművezetőt dugókban vagy sűrű járműoszlopokban történő haladás során is hatékonyan tehermentesíti. Mindezeken felül a kibővített újra-elindulási funkció is jelentős mértékben segíti a sofőrt azáltal, hogy a DISTRONIC távolságtartó rendszer autópályákon vagy autópályákhoz hasonló utakon egy-egy állóra fékezést követően immár akár 30 másodpercnyi állás után is képes magától újra mozgásba hozni a járművet.

További stresszmentesítő újítás: a Comand Online-nal kombinálva a külön bekapcsolható Sebességkorlátozás asszisztens részfunkció a kamera által felismert sebességkorlátozásokat vagy a navigáció által ismert sebességhatárokat - például lakott területen belül 50 km/h-t vagy országutakon 90 km/h-t – magától betartja.

A Drive Pilot innovációihoz mindezeken felül első ízben hozzátartozik egy Aktív sávváltás asszisztens. A radar- és kameraalapú asszisztens a járművezetőt többsávos utakon segíti a sávváltásban az autó átvezetésével a sofőr által kiválasztott sávra – például előzések során. Amennyiben a vezető az irányjelzőt minimum két másodpercig működteti, az Aktív sávváltás asszisztens aktív kormányzással segít átsorolni az adott oldali szomszédos sávba, amennyiben a sávot szabadnak látja a rendszer.
Aktív fékasszisztens útkereszteződés-funkcióval: a rendszer a szériában járó változathoz képest kibővített funkciókat tartalmaz, és szélesebb sebességtartományban képes felismerni a járműveket és a gyalogosokat. Ezen felül útkereszteződésekben illetve csomópontokban felismeri a keresztirányú forgalmat, és ha elmarad a járművezető reakciója, autonóm fékezésre képes, továbbá első ízben felismeri a feltorlódott kocsisor végét, és ilyen esetekben jóval korábban tud autonóm fékezést kezdeményezni. Ennek köszönhetően 100 km/h-t meg nem haladó sebességeknél a balesetek akár teljesen elkerülhetők, illetve magasabb sebességeknél lényeges mértékben csökkenthető azok súlyossága.

Kikerülés asszisztens:
a szintén új opciónak számító Kikerülés asszisztens rendkívül hasznos kiegészítése az Aktív fékasszisztens gyalogosfelismerő funkciójának. Amennyiben a járművezető egy veszélyhelyzetben tudatosan vagy ösztönösen kikerülési manővert hajt végre, a funkció támogatást képes nyújtani úgy, hogy pontosan kiszámított kiegészítő kormányzási nyomatékokkal segíti a műveletet. Ez segít a sofőrnek abban, hogy a gyalogost kontrolláltan ki tudja kerülni, ezt követően pedig könnyebben visszaterelje a járművet a megfelelő helyzetbe, így biztonságosabban abszolválva a manővert.

Továbbfejlesztett asszisztens rendszerek: az új Vezetői segédrendszerek csomagba tartozó intelligens asszisztens rendszerekhez hozzátartoznak a jól ismert, azonban érzékelőiket és funkcióikat tekintve továbbfejlesztett rendszerek. Az Aktív sávtartó asszisztens a sávtartást korrigáló egyoldali fékbeavatkozások segítségével az akaratlan sávelhagyásokat szaggatott felfestések és balesetveszély esetén, például szembeforgalomnál vagy gyorsan előző járműveknél is meg tudja gátolni. Az Aktív holttérfigyelő asszisztens mostantól jellemző városi közlekedés során alacsony sebességeknél is képes figyelmeztetni az oldalirányú ütközésveszélyre, 30 km/h felett pedig – ahogy eddig – felismert oldalsó ütközésveszélyre az utolsó pillanatban kormányzási korrekcióval beavatkozik. A Pre-Safe Plus a mögöttes forgalmat figyelve igyekszik elkerülni az ütközést, baleset esetén pedig próbálja mérsékelni a következményeket.

  Mindezeken felül az új E-osztály újdonságainak tárháza a következőkkel bővült:
 

Távirányítású parkolássegéd: egy okostelefonos alkalmazás segítségével ez a rendszer első ízben teszi lehetővé kívülről a jármű parkolóházakban és parkolókban való önálló ki- és beparkoltatását, így nagyon szűk parkolóhelyeken is komfortos be- és kiszállást biztosít.

Car-to-X kommunikáció: 2013-ban a Mercedes-Benz volt az első gyártó, amely a járművek Car-to-Car (jármű a járművel) hálózatát egy utólag beszerelt megoldással szériaéretté tette. Ezt követi konzekvens módon a következő lépés, amellyel a világon először szériába kerül az első teljesen integrált Car-to-X megoldás. A mobilhálózat alapú információcsere a többi, például előttünk lévő járművek információit felhasználva messze előrelát. Ezáltal a járművezető az eddigieknél korábban értesülhet a fenyegető veszélyekről, például egy, az út szélén veszteglő lerobbant járműről, de például akár kemény esőzésekről vagy csúszós úttestről. Az új E-osztály az információkat fogadja és egyben szórja, a figyelmeztető üzeneteket a járműállapotok kiértékelésével a rendszer automatikusan kiértékeli, vagy ez manuálisan, a vezető révén is megtörténhet.

Pre-Safe
oldalirányú impulzus: ez a rendszer a Vezetői segédrendszerek PLUS tartalma. Felismert oldalütközés esetén az ütközés előtti pillanatban a vezető vagy az utas preventív módon oldalra mozdul az ülésben a veszélytől távolabbi irányba. Ilyenkor a rendszer az ütközés oldalán a másodperc töredékrésze alatt felfúj egy légkamrát, ami az első ülések oldaltámaszában található. Ezáltal nagyobb lesz a távolság az ajtótól, az utasokra ható erők pedig mérséklődnek.

Pre-SafeSound: ez a rendszer a belső füli emberi reflexre alapoz, amit stapedius reflexnek neveznek. A felismert ütközésveszély esetén a jármű hangszóróin keresztül egy rövid, hangos hangjelzést szólaltat meg, ami kiválthatja a stapedius reflexet, ami az utasok fülét természetes zajcsillapítással felkészíti a baleset erős zajterhelésére.

A nagyfelbontású Multibeam LED fényszórók a lámpánként 84 darab egyenként vezérelhető, nagyteljesítményű LED által az úttestet automatikusan, eddig nem látott pontosságú fényelosztással és rendkívül világosan világítják meg, mégpedig a közlekedés többi résztvevőjének elvakítása nélkül. Ez annak köszönhető, hogy a bal- és jobboldali fényszórók fényeloszlása egymástól függetlenül irányítható, és a közlekedési szituációkhoz nagyon dinamikusan igazítható. Az Intelligens világítási rendszer tompított és távolsági fényvezérlése mindezeken felül első ízben teljesen digitálisan, bárminemű mechanikus aktuátor nélkül történik – világújdonságként ide sorolható a Dinamikus kanyarfény funkció is, ami szintén tisztán elektromos vezérlést kapott.

Digitális járműkulcs: ez a rendszer a Near Field Communication (NFC) technológián alapulva lehetővé teszi, hogy saját okostelefonunkat használhassuk járműkulcsként.



A magyarországi induló listaár a Mercedes-Benz E 200 modell esetében 11.863.920 forint, míg az E 220 d modell esetében 12.523.850 forint, mely árak 2016. február 1-től érvényesek.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31