Tovább a tesztautóra.

Ariel Atom tesztvezetés Michelisz Norbival

Írta: Sükösd Richárd 2014-09-08 18:23:12

A vezesd.hu jóvoltából, volt lehetőségem kipróbálni Michelisz Norbi társaságában az egyik legkeményebb utcán is legális sportautót, az Ariel Atomot, melynek teljesítménye inkább hasonlítható egy szupersportmotoréhoz, mint egy autóéhoz

Kellemes kis nap volt augusztus 30., ugyanis a vezesd.hu lehetőséget adott, hogy kicsit kipróbálhassam a méltán híres Ariel Atomot, amit még a világhíres Top Gear is az egyik legdurvább utcai autónak titulált. Természetesen ezeknek az információknak a tudatában, nagyon kíváncsi voltam, hogy mi is igaz az Atom elsöprő erejéről, amit a 300 lóerő produkál.


Persze nem az a hihetetlenül nagy dolog, hogy 300 éhes pacit rejt magában, hiszen manapság rengeteg erősebb autóval találkozni, hanem, hogy mellette csak 470 kg-ot nyom. Igen, 470-et, ami bizony nagyon kevés. Aki kicsit is ért az autókhoz, annak nem kell bemutatni ezt a brutális kg/lóerő arányt, úgyis tudni fogja, hogy elképzelhetetlenül gyors a kevesebb, mint 3 másodperces 100-ra való gyorsulás.


Ami érdekes, és amin nagyon meglepődtem miután beültem az Atomba, hogy 3 fokozatban állítható a teljesítményszint, mégpedig 100, 200, és 300 lóerős fokozatban. Kezdésként természetesen 100 lóerővel lehet menni, hogy hozzászokjunk az autóhoz, de amint egy nagyobb távon túl vagyunk, máris kapcsolják a 200, illetve a 300 lovat.


Érdemes kiemelni, hogy több csomag is vásárolható a vezesd.hu oldalán, amik közül a kezdő, a kiskunlacházi kifutópálya egyik szakaszán való egyenes vezetésre jogosít fel. Ez is egy igen kellemes időtöltés, azonban sokkal jobban ajánlható a haladó csomag, amely már egy bólyákból kialakított pályán való vezetést is tartalmaz.


Persze ne csak egy erősebb gokartozós élményt képzeljünk el, hiszen az Atom olyannyira erős, hogy mindenkiben garantáltan maradandó élményt fog hagyni. Főleg, hogy nem probléma, ha kicsit túlerőlteted és esetleg kicsúszol, ugyanis ez a normális, nekem is sikerült egyszer egy jó nagyot pördülnöm.


A legjobb vezetési élmény jegyében, semmilyen segéd-extra sem segíti a vezetőt, mint például a szervókormány, a kipörgésgátló, vagy az ABS, tehát csak a saját tudásra lehet számítani. Én például azt gondoltam, hogy semmi gáz, biztosan száz százalékig az autó ura leszek, de persze a hatalmas erő, és a hátsókerékhajtás engem is megviccelt, főleg amikor 300 lóerővel próbálkozhattam. Na az már nagyon durva volt.


Megmondom őszintén, hogy ki sem lehet nagyon használni az Atomban rejlő erőt, ugyanis a kompresszoros Civic Type-R motornak köszönhetően, körülbelül csak a Hungaroringen lehetne teljes teljesítményen menni. A szuperautó váltója meglehetősen érdekesre sikeredett, ugyanis iszonyatosan rövidek a váltóáttételek, ezért fokozottan figyelni kell arra, hogy például az egyes fokozatot, csak a kocsi begurítására használjuk, hiszen ha valaki túlságosan is kihúzatja, abból komolyabb károk is keletkezhetnek.


A kiskunlacházi repülőtéren tartott élményvezetés egyik sztárvendége az a Michelisz Norbert volt, aki a Zengő Motorsport színeiben folyamatosan bizonyítja tehetségét a WTCC versenysorozatban. Természetesen mindenki nagyon várta, hogy Norbi is kipróbálja az Ariel Atomot. Ez meg is történt, sőt még néhány szerencsést is vitt magával, de nem ez a legfontosabb, hanem, hogy mennyivel jobban érzi az autót, mint azok akik előtte vezettek, köztük jómagam is. Még csak esélyt sem adott a megpördülésnek, vagy akár csak hasonló, ugyanis amikor alatta volt túlkormányzott az autó, ő csak lazán gázból visszatette.


Egyértelmű mennyivel magasabb vezetési szintet képvisel, mint az átlag, halandó emberek, fölösleges is összehasonlítgatni akárkinek is magát Norbival. Azért a végére megértettem, hogy miért is járnak olyan sokan a vezesd.hu által szervezett élményvezetésekre, Mert rohadtúl felejthetetlen minden egyes pillanat, amikor ez ember egy ilyen brutális gépet vezet. Csak annyit mondhatok, hogy akit egy kicsit is érdekelnek az autók, vagy csak szeret vezetni, ők mindenféleképpen jöjjenek el Ariel Atom, vagy másik szuperautó tesztvezetésre, ugyanis garantáltan nem fogják megbánni.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31