Tovább a tesztautóra.

Tim dupla győzelemmel vezeti az Octavia Cup-ot

Írta: TesztAuto.hu 2016-04-27 16:00:01

Az Octavia Cup debütáló hétvégéjét a Hungaroringen rendezték, ahol két versenyt futott a mezőny, egyet pénteken, majd a főversenyt szombaton

Nagyon nehéz, és küzdelmes első futamon Tim Gábor győzedelmeskedett. A mezőny egyetlen magyar tagja végig vezette a futamot, de a cseh Tomas Pekar, aki hazája egyik, ha nem a legjobb túraautósa, a célig üldözte az Apex Racing versenyzőjét.

A verseny után a szervezők sorsolással döntötték el, hogy a futam eredménye alapján, hogy sorakozik fel a rajtrácsra a mezőny. A sorsoláson a 8-as számot húzták, ami azt jelentette, az első nyolc versenyző fordított sorrendben sorakozik fel a rajtrácsra.


Tim Gábor így a nyolcadik helyről startolt a szombati főversenyen. Az úgynevezett indy rajtot (gördülő) jól kapta el, és szinte kilőtt a mezőnyből, és harmadikként tudott fordulni az első kanyarban. Már a pálya felső részén sikerült még egy előzés, és máris a második volt. A lengyel Rzepecki-t a második kör első kanyarjában fékezte ki, és megszerezte a vezetést.

Ekkor úgy tűnt, hogy könnyű, magabiztos győzelmet szerez a magyar versenyző, de az autója teljesítményt vesztett, és nem tudta növelni a tempót, majd egy másodperccel rosszabb köröket autózott, mint a nyitó versenyen.

Ezt a cseh Tomas Pekar kihasználta és mint az első versenyen, újra üldözőbe vette Tim Gábort. Azonban, ahogy egy nappal előtte, a második versenyen sem talált fogást, a Hungaroring-et nagyon jól ismerő magyar pilótán, aki így megnyerte a második futamot is.


Tim Gábor ezzel 14 pontos előnyre tett szert az Octavia Cup ponttáblázatán, természetesen vezeti a bajnokság. A sorozat két hét múlva az osztrák Red Bull Ring-en folytatódik.

"Nagyon jó hétvége volt, bár kívülről nem biztos, hogy annak tűnt, de borzalmasan nehéz volt, az egyik legnehezebb versenyek voltak, amin szerepeltem eddig. Végig, az utolsó centiméterig a határon kellett mennem, mert Pekar pokolian gyors volt. Még pénteken, az első versenyen azonos időket tudtunk autózni, szombaton már jó 7-8 tizeddel volt gyorsabb. De valójában nem Ő lett gyors, én lassultam be, mert a csökkent az autóm teljesítménye. Ezt már a kupa mérnökei vizsgálják is. Az autó nagyon jó volt, de ez még csak egy "B" verzió. Az új fejlesztési csomag reméljük a következő versenyre elkészül, és megkapja mindenki. Akkor már nagyobb kanyarsebesség, és nagyobb erő áll majd a rendelkezésünkre. Nehéz lesz a bajnokság, de a csapatomtól nagyon jól felkészített autót kapok, nem aggódom. Nagyon várom már a Red Bull Ring-et, az egyik kedvenc pályám" - összegezte a hétvégét Tim Gábor.

A bajnokság állása két futam után

1. Tim Gábor (HUN) 52 pont
2. Tomas Pekar (CZ) 38 pont
3. Michael Vorba (CZ) 30 pont
4. Sebastian Steibel (DE) 18 pont
5. Jaromir Jirik (CZ) 16 pont
6. August Machbett (USA) 16 pont
7. Adam Rzepecki (PL) 16 pont
8. Peter Fulin Jr. (CZ) 10 pont
9. Bohus Sestak (SK) 6 pont
10. Radek Bares (CZ) 3 pont
11. Tomasz Rzepecki (PL) 1 pont
12. Richard Maixner (CZ) 0 pont
13. Dalibor Gondik (CZ) 0 pont


  Előzmények - tesztek  

Tim csapata, az Apex Racing egész télen dolgozott azon, hogy az anyagi és technikai lehetőséget megteremtse, a menedzsment számára is komoly kihívás volt, hogy minden a helyére kerüljön


De nemcsak az anyagi háttér megteremtése volt nehéz feladat, a sorozat szervezői számára is nehéz időszak volt 2015 tele és 2016 első hónapjai. A 2015-ben elkészült demó autón elkészített fejlesztések, az új Skoda Octavia RS kaszniba kerültek ám, mely már 2016-os model. Ekkor több kábelezési problémába ütköztek, hisz nem volt egyforma a régebbi és új model. Ezzel több hetes csúszásba kerültek, több teszt is elmaradt, és a várt márciusi autóátadás április közepére tolódott.

Azonban egy új márkakupa indulásánál ez szinte természetesen, még ha igen bosszantó is. Ezt az Apex Racing is tudta, és végig együttműködött a szervezőkkel. Gábor a telet az angol tanulásnak szentelte, és elmondható, hogy már megfelelően kommunikál a mérnökökkel és más pilótákkal, persze a tanulás folytatódik.


Az első versenyhétvégén a pilótáknak lehetőségük volt a csehországi Most pályán már a mérnökökkel és a tuning cég csapatával találkozni. Tim Gábor részt vett a találkozón, és kőrözhetett egy már kész kupás autóval.

A saját autóját a teszt után vehette át, mellyel az első tesztet a Hungaroringen rendezték meg kedden. Napos, száraz időben kezdtek ismerkedni a pilóták az újraaszfaltozott, és jelentősen megváltozott Hungaroring-el.

Az autón előjövő gyerekbetegségek mindenkit hátráltattak, de ez nem szólt bele, hogy kialakuljon az erősorrend. Tim Gábor már az első tesztkörök után gyorsabb tempóra tudott váltani.


A nap végére megautózta a teszt leggyorsabb körét, de az első 3-4 pilóta tizedmásodpercen belül autózott.

"Mindig is szerettem ezeket a nagyobb építésű, szedán formájú versenyautókat, nagyon stabilak gyors kanyarban, aerodinamikailag is hatékonyak. Az autóval volt pár gondunk, egyik sem jelentős, és mindenki ugyanezekkel küzd. A szervező reagált minden visszajelzésünkre, fokozatosan javítanak, módosítanak mindent. Az első hétvégénk a Hungaroring-en kicsit átmeneti lesz, hisz az első légterelőt sem tudjuk használni, de ez nem fog levonni a verseny értékéből. Nehéz, és küzdelmes versenyekre számítok. A csapatom nagyon jól beállította az autót, nagyon gyors tudtam lenni végig. Ez bravur, mert az autót még nem ismerjük annyira, mint szeretnénk. Nagyon várom a folytatást, csütörtökön az időmérésen szeretnék az első sorba kvalifikálni" - nyilatkozta Gábor a tesztek után.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31