Tovább a tesztautóra.

Africa Race: Szalayék elégedettek, de egyszer még nyernének

Írta: TesztAuto.hu 2016-01-14 14:00:01

Befejeződött a tizenkét szakaszon keresztül sziklákon, sivatagi dűnéken, úttalan utakon vezető megmérettetés - a Szalay-Bunkoczi kettős 13. lett

Az ide Africa Eco Race még december 27-én ünnepélyes rajtceremóniát követően Monacóban startolt. A mezőny Marokkó és Mauritánia veszélyes hegyvidékein és sivatagain keresztül haladva végül Szenegálban ért célt.

Húsz éve, amikor először Afrikába jött (akkor a Dakar-ralira), arról álmodott, hogy eljut a Rózsaszín-tó partjára. Akkor nem sikerült, s nemcsak akkor, még jó néhány évig nem. Azután meg jó néhányszor igen. De akárhányszor is jön össze, mindig remek érzés megérkezni a terepralisok számára kultikus helyszínen, a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóhoz.


Szalay Balázs, ha nem is hatódott meg, de fülig érő szájjal, a piros-fehér-zöld zászlót lobogtatva érkezett meg az Africa Race céljába navigátorával, Bunkoczi Lászóval.

„Örülök, hogy itt vagyunk, hogy végigküzdöttük a távot, s bár volt olyan szakasz, amelyik nem úgy alakult, ahogy terveztük, minden maratoni versenynek az a célja, hogy teljesítsük a távot, és ez most sikerült” – mondta az Opel Dakar Team pilótája.


A mezőnyre ezen a napon már csak egy húsz kilométeres szakasz várt, amely a versenybe nem számított ugyan bele, de presztízs szempontból mindenkinek fontos volt. Már csak azért is, mert tízesével rajtoltak, vagyis ezúttal nem a stopper volt az ellenfél, hanem tényleg egymással csatázhattak, ami az ilyen típusú viadalokon ritkán esik meg.

„A rajttól elsőként jöttünk el, de amikor a tó körüli részre fordultunk, el kellett engednem az egyik buggyst, mert ő volt a belső íven a kanyarban. Ádáz harc zajlott, senki sem akarta feladni, senki sem akart engedni. De ez így is van jól, azért jöttünk ide, hogy versenyezzünk” – folytatta Szalay.


„Olyanok voltak, mint a vadlovak, amelyeket felsorakoztattak a startvonalra, mintha nem is a mögöttünk lévő hatezer kilométer, hanem csak az utolsó húsz számítana”
– tette hozzá Bunkoczi, aki nem híve az esztelen száguldásnak, de ezt most hagyta. Persze, nem is nagyon volt más választása.

Végeredmény

A végeredmény. Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 43:11:50, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 24:48 p h., 3. Serradori, Haquette (francia, Proto) 1:33:23, ...13. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 15:50:23 ó h. Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 47:22:01, 2. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 2:52:09 ó h., 3. Jacinto, Teixeira, Cochinho (portugál, MAN) 3:37:33 ó h., ...5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 53:14:22 ó h. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 48:12:13, 2. Newland (brit, KTM) 6:02:40 ó h., 3. Hamard 



S hogy összességében milyen volt a versenyük?

Nehéz. Az útvonal is tartogatott kihívásokat, a technika ördöge is hozzátette a magáét, és persze ők is követtek el hibákat, amelyek eredményeként defekteket kaptak – elsősorban a verseny elején.


„Nehéz is volt, meg aztán magunknak is megnehezítettük. De megyünk előre, és biztos vagyok benne, hogy ezt a versenyt egyszer még megnyerjük” – jelentette ki Bunkoczi.

„A tizenharmadik hellyel annak tudatában elégedett vagyok, hogy mennyi gondunk volt, mert ha az ember hibázik, vagy a technika elromlik, akkor annak a sivatagban következménye van. A lényeg azonban, hogy itt vagyunk. A Rózsaszín-tó ezeknek a versenyeknek mindig is az ékköve volt, s most is nagyon nagy dolog itt lenni” – értékelt Szalay, majd elnézett a tó irányába, ami, mintha csak asszisztálni akarna az ünnepi pillanathoz, éppen akkor változott rózsaszínre (a benne lévő algák és a napfény hatására), amikor az első motorversenyző átgurult a céldobogón.


A Szalay Dakar Team-et a Henkel támogatta

A tereprali, és egyáltalán az autósport, ahol a megbízhatóság és a bizalom létkérdés, ideális lehetőség a Henkel számára, hogy bizonyítsa márkái magas színvonalú minőségét. A vállalt 2007 óta működik együtt Szalay Balázzsal és az Opel Dakar Teammel, mely együttműködés során a versenyzők a vállalat kozmetikai (Fa, Schwarzkopf, Vademecum), és a ragasztás technológiai (Loctite, Teroson, Pattex, Ceresit) márkák nagykövetei. Emellett a Henkel szakemberei már a felkészülés időszakában is szakmai segítséget nyújtottak, és gyakorlati tanácsokat adtak ahhoz, hogy a vállalat ragasztás technológiai termékei hogyan tudnak minél hatékonyabban segíteni az éles helyzetekben. Például a Loctite, és Teroson, termékkínálata csavarrögzítő termékeket, csapágyrögzítőket, tömítőanyagokat, szélvédő ragasztókat, műanyag alkatrészek töréseinek, repedéseinek javítására alkalmas anyagokat, javítószalagokat tartalmaz, azaz javító és karbantartási anyagok igen széles spektrumát.



"A Henkel és márkái társ a versenyzésben, büszkén állunk hosszú évek óta kiemelt stratégiai partnerként a legsikeresebb magyar tereprali versenyző Szalay Balázs és csapata mellett, akik idén kategóriájukban a tizenharmadik helyet érték el ezen a maratoni versenyen. Szívből gratulálunk a csapat teljesítményéhez!" – mondta Dr. Fábián Ágnes, a Henkel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. (X)



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31