Tovább a tesztautóra.

A Passat Az Év Autója

Írta: TesztAuto.hu 2015-03-03 18:00:01

A Volkswagen bestsellerének nyolcadik generációja nyerte az európai Év Autója elismerő címet - a győztest a Genfi Autószalon előestéjén hirdették ki

Európa 2015-ös Év Autója az új Passat, amely a nemzetközi „Car of the Year”, autós szakújságírókból álló - független - zsűri által évente kiosztott, az potenciális vásárlók körében is közismerten nagy tekintélynek örvendő elismerés.

„Nagyon büszkék vagyunk erre a díjra”
– mondta Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a genfi díjátadót követően. „E kitüntetés mérnökeink, formatervezőink és egész csapatunk munkájának nagyszerű elismerése. Az új Passat jól mutatja, hogy a Volkswagen márka megfelelő válaszokat ad napjaink kihívásaira”



Az „Év Autója” Európa egyik legrégebbi és legtekintélyesebb díja, amellyel immár 1964 óta tüntetik ki évről-évre a legjobb újdonságokat. A 22 európai ország összesen 58 tagjából álló zsűri végül hét jelöltet nevezett a döntőre, amelyeket az elmúlt hónapok során – a gazdaságosság, a kényelem, a biztonság, a menettulajdonságok, a funkcionalitás, a dizájn és a fejlett műszaki megoldások szempontjai szerint – széles körű tesztek során vizsgáltak, vetettek össze egymással, illetve minősítettek.


Az 52. alkalommal megrendezett, nagy hagyományú szavazás döntőjében az új Passat összesen 340 ponttal fölényesen végzett hat vetélytársa mezőnyének élén. A közelmúltban a Polo (2010) és a Golf (2013) által a Volkswagen két aktuális modellje is elnyerte az áhított elismerést. Az „Év Autója” első helyét az „Arany Kormánykerék” („Goldenes Lenkrad 2014”) és az „Auto Trophy 2014”, illetve több hazai és külföldi díj egészítette ki.



Az új Passat alapvető arányai még dinamikusabbak lettek, többek között alacsonyabb karosszériával, hosszabb tengelytávval és nagyobb kerekekkel. Változatlan hosszúsága ellenére az tágasabb utasteret is kínál. Választékában mindemellett az olyan technológiák is megjelennek, mint például a teljes egészében digitális kombinált műszeregység (Active Info Display) és a műszerfalból kiemelkedő szélvédőkijelző (Head-up Display).


Nem hiányzik a kínálatból a táblagépek számára készült, mobiltelefonos alkalmazás alapú hátsó szórakoztató rendszer (Rear Seat Entertainment), a gyalogosfelismerő, illetve városi vészfékező funkcióval kiegészített Front Assist és három további világújdonság sem: az autót vészhelyzetben lefékező Emergency Assist, a vontatmánnyal manőverezést segítő Trailer Assist és a közlekedési torlódás asszisztens.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31