Tovább a tesztautóra.

A Michelin nagy találmánya: téli és nyári gumi, egyben

Írta: TesztAuto.hu 2015-03-06 15:00:01

A Michelin májusban vezeti be az európai piacra a CrossClimate-ot, az első, téli időszakban is használható nyári abroncsot. Eláruljuk, mi a titka...

Az új Michelin CrossClimate abroncsban a nyári gumikban használtakhoz téli abroncstechnológia társul: ezek olyan dolgok, amelyekről eddig mindenki azt gondolta, hogy egymással összeegyeztethetetlenek.

A CrossClimate bármilyen időjárási körülményhez alkalmazkodik: száraz felületen is rövid a féktávolsága, az európai abroncscímkézési rendszerben pedig a legjobb, "A" minősítést érte el a nedves tapadási kategóriában. 3PMSF („három hegycsúcs hópehely”) tanúsítással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egész évben használható, még azokban az országokban is, ahol speciális téli felszereltséget írnak elő.

3 in 1: a CrossClimate abroncsba három technológiát gyúrtak egybe

Az egyik a futófelületbe kerülő, optimális tapadást nyújtó, új gumikeverék. Az anyag rugalmassága lehetővé teszi, hogy a gumi kitöltse az útfelület apró egyenetlenségeit, hidegben és melegben egyaránt. Optimális tapadást biztosít bármely évszakban (havas, vizes, száraz felületen). Továbbá a futó alá beépített új keverék az üzemi felmelegedés csökkentésével az üzemanyag-takarékosságra van jótékony hatással.

Egyedi, V-alakú futómintázat és új, önzáró (3D) lamellák: a változó ferde szögű, V-alakba rendeződő mintázat optimális tapadást tesz lehetővé havas felületen.

A vállzónába beépített ún. EverGripTM technológia havas felületi tapadást, száraz felületen pedig pontos kormányozhatóságot, valamint hosszú élettartamot tesz lehetővé. A ferde élű gumiblokkok optimális tapadást, vagyis nagyobb fékhatást biztosítanak száraz útfelületen. Az új futóelemekből mély csatornák épülnek, így az abroncs teljesítménye havas felületen is optimális.



Az abroncs fejlesztésekor a Michelin szakemberei a különféle vezetési szokásokról szerzett tudásra támaszkodtak. Az autósoknak minden nap számítaniuk kell arra, hogy az időjárás megváltozik – eső, hó, hirtelen lehűlés…

A Michelin által elvégzett és megrendelt vizsgálatok szerint...

Az európai autósok 65%-a egész évben nyári gumit használ (Németországban, ahol kötelező a téli abroncs használata, ez az arány 20%, míg Franciaországban, ahol hatóságilag nem írják elő a téli abroncs használatát, 76%), azaz veszélyezteti saját biztonságát hideg időben, vagy havas és jeges útfelületen.

Tízből négy európai sofőr azt állítja, hogy az abroncscsere kényelmetlenséget okoz számára, így a lehető legtovább szokta azt halogatni. Egyesek nem is hajlandóak – vagy nem tudnak – időt/pénzt szánni a téli gumicserére.

3% (Németország) és 7% (Franciaország) közötti azoknak az autósoknak az aránya, akik egész évben téli abronccsal járnak, ami kedvezőtlenül hat mind a tapadásra, mind az üzemanyag-fogyasztásra.



A CrossClimate 2015 májusában kerül forgalomba, 23 különböző, 15-17 col közötti méretben lesz kapható, így az európai személyautó járműpark mintegy 70%-a felszerelhetővé válik. További méretek forgalmazása 2016-tól várható.

Az egész évben, minden időben használható abroncs a gyártó szerint biztonságos, egyszerűen üzemeltethető (ez biztos) és gazdaságos is lesz. Kíváncsian várjuk az első vásárlói visszajelzéseket, hogy valóban ennyire kompromisszummentes-e a Michelin "télinyári" vívmánya. Végezetül még egy pár CC-érdekesség:

6 számadat a CrossClimate kifejlesztésének folyamatáról

7 országban tesztelték: Németország, Kanada, Finnország, Franciaország, Lengyelország, Spanyolország és Svédország.

36 hónapig tartott az egész fejlesztési folyamat, az első vázlatoktól egészen a 2015. március 2-i sajtóbemutatóig. Ez 3 év, míg az átlagos termékfejlesztési idő 4 év 8 hónap. Az új abroncs másfélszer gyorsabban született meg, mint általában szokás.

70 Celsius fokos különbséggel tesztelték a terméket: -30°C és + 40°C közötti külső hőmérsékleten.

150 mérnök és szakember dolgozott a fejlesztési folyamatban: design, teszt, beüzemelés, gyártás.

Több mint 1000 laboratóriumi teszt: alapanyag, futó, karkasz tesztelése.

5 000 000 kilométernyi futás-, kopás- és tartóssági teszt. Ez 125 Egyenlítőnyi távolság...



Hozzászólások

  • Karesz
    2015-10-23 16:42:08
    Ford Focus autóra vettem 215/55/R16 méretben.Eddig melegben és esöben nagyon j?l teljesített.Esöben ténylegesen hozta azA minösítést.Most jön a téli tesztelés.Szerintem tudja amit elvárnak töle.Eddig elégeedett vagyok.



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31