Tovább a tesztautóra.

A Google vírusként szívhatja az autógyártók adatait

Írta: Sükösd Richárd 2014-11-03 20:11:55

A Google semmit sem bíz a véletlenre és roham léptekkel akarja bevenni magát a cég partnereinek operációs rendszerébe, a gépjárműveinek telekommunikációs, navigációs és szórakoztató-rendszerébe

Ez mind szép és jól hangzik, azonban van egy kis bibi, hiszen sokan azt gondolják, hogy a Google nem hiába erőlteti az Androidos operációs rendszert a partner autógyártók gépjárműveibe. Ez pedig azért lehet, mert a mamutcégnek érdekében állna kinyerni a mindennapos sofőrök vezetési adatait a rendszerből, mely információknak köszönhetően előnybe kerülhetne az önvezető autó rendszerének gyártásában. Hiszen a rengeteg beszivárgott infóval könnyedén fejleszthetné, pontosíthatná a saját “self-driving” egységét, melynek köszönhetően előnybe kerülhetne a konkurenciával szemben. Tehát pont a különféle gyártók járműveibe telepítené saját rendszerét, amivel az autógyártó cégek akaratlanul is a Google technológiáját fejlesztenék.?? A Google a Nemzetközi Szórakoztatóelektronikai Kiállításon (CES) bejelentette, hogy nem hagyják annyiban az Apple térnyerését az autós rendszerekben, ezért ők a saját operációs rendszerüket, az Androidot küldik harcba az iOS ellen. Ennek köszönhetően a két óriás informatikai cég nem csak a számítógépek-tabletek-okostelefonok kategóriában versenyeznének, hanem autóipari berkeken belül is. Ez főleg annak köszönhető, hogy a már fent említett harctéren már nem lehet akkorát robbantani, hogy valamelyik cég egyértelmű előnybe kerülhessen, ezáltal diktálja az aktuális trendet. Viszont az autós rendszerek eddig viszonylag mentesek voltak a külső behatásoktól, amit az Apple, illetve a Google és észrevett, épp ezért célozták meg ezt a hatalmas piacot, ahol előreláthatólag csak idén, több, mint 86 millió gépjármű gördül le a gyártószalagról.



Természetesen ezek a számok hihetetlenül nagy profitot is jelentenének, ami annak a következménye, hogy a gépjárművekhez rendelt szolgáltatások által eredményezett bevételek az elkövetkezendő években dinamikusan gyarapodhatnak. A szakértők szerint az elkövetkezendő öt évben, több, mint 60 millió Apple, Andorid vagy Microsoft rendszerrel szerelt “intelligens jármű” futhat majd az utakon. A gépjárműközpontú távközlési, valamint a hardver és szoftver szolgáltatások több mint 40 milliárd eurós (51 milliárd dolláros) árbevételt fognak generálni a gyártóknak és a szolgáltatóknak 2018-ban, ami azért valljuk be, elegendő érv a technológiai óriáscégek nyomulásához.

Persze nem mindegyik autógyártó van elragadtatva ezektől a rendszerektől, melyekből néhányan hangot is adnak aggodalmuknak. A legfőbb ellenzője a nagyok közül a Daimler vezetője, Dieter Zetche, aki arra biztatja autóipari szereplőket, hogy kezdjenek saját platform gyártásába ahelyett, hogy a Androidot használnák járműveikben, ami hosszútávon komoly konfliktushoz vezethet. Azt is hozzátette, hogy a saját rendszerüknek köszönhetően megtarthatják a saját felhasználóik által generált adataikat és ezáltal elkerülhetik azt, hogy egy ilyen konkurens cégtől váljanak függővé, mint a Google. A Volkswagen-csoport első embere, Martin Winterkorn, jóval finomabban fogalmazott, miszerint arra kell törekedni, hogy a Google Andorid rendszere teret kapjon a járművekben, de csak abban az esetben, ha az irányítás végig az autógyártók kezében marad. Persze Winterkorn tudatosan fogalmazott így, ugyanis az Audi tagja az Open Automotive Alliance (OAA) nevű szövetségnek, melynek az egyik legfontosabb célja, hogy az autós szórakoztató rendszerek fejlesztése és a biztonságosabb autózás lehetőségének megteremtése a Google által fejlesztett operációs rendszer gépjárművekbe történő integrálásával történjen. Ennek hozadéka végett, pedig már 2015-től megjelenhetnek a piacon az első Androiddal szerelt Audik.



Az autógyártók alapvető félelme az, hogy az Androiddal ellátott gépjárművek informatívan fogják közölni a felhasználók vezetési szokásait a Google-nek, úgy, hogy közben még fizetnek is azért. Tehát az Android, mint egy vírus lehetne jelen az autókban, ami folyamatosan közli az információkat az anyacéggel. Meglátjuk mi sül ki ebből, mindenesetre, ha ez megtörténik, akkor nagy cirkusz várható az elkövetkezendő években adatlopás vádjával.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31