Tovább a tesztautóra.

Írta: Csősz Dani 2016-01-06 18:00:01

A Consumer Electronics Association (CES) idei bemutatóját Las Vegasban tartották. A legújabb technológiák egy helyen. Önvezető Fordok, mesterséges intelligenciával rendelkező Volvok és még rengeteg sci-fibe illő vívmány.

Emlékszem, amikor hetedikes koromban vágyakozva néztem a média tanár laptopjának touchpadja felé mert még soha nem próbáltam hasonlót. Aztán, amikor végre kipróbálhattam letaglózott a modern technológia. Most, 12 évvel később nem hogy az elképzelhetetlen, hogy ne mindent az érintésünkkel vezéreljünk hanem az sem, hogy egy autó saját magát vezeti. Az idén Las Vegasban rendezett CES shown is kiderült, hogy mindenki ezen a pörög az autógyártás világában.

1. Volkswagen Budd-E



Az autóipar jelenlegi botrány hőse, a négykerekűek dízel füstös Lindsay Lohanje mutatta be legújabb modelljét az idei CES rendezvényen. A méreteit tekintve a Transporter és a Touran közé ékelődő Budd-E név választása éppoly félresikerült magyar füllel, mint az egykori Citroen Xsara. Mindenki lefogja budizni szegényt. Az autó egyelőre még csak tanulmány, az azonban már biztos h elektromos motorok hajtják majd, tengelyenként egy-egy. A belsőteret pedig telepakolták látványosabbnál látványosabb hajlított kijelzőkkel meg kanapéval meg hűthető-fűthető rekeszekkel. Menő kis gép lesz ha egyszer valóban elkészül.

2. Önvezető és önprogramozó Volvok



Egész biztos vagyok benne, hogy öt éven belül minden egyes autógyártó kidobja a maga önvezető autóját, melynek irányításához nulla vagy minimális emberi segítség lesz szükséges. A Volvo azonban most rátesz még egy lapáttal és az NVIDIA-val összedolgozva megcsinálják az önmagát programozó autót. Az NVIDIA által készített számítógép 8 teraflopos számítási sebességre lesz képes, ami csak, hogy a hozzám hasonlók is értsék, 150 összekötött MacBook Pro-nak felel meg. A program igazi különlegessége azonban az lesz, hogy nem egy emberek által alkotott fix algoritmus alapján vezeti el a gépet hanem képes a kódot folyamatosan fejleszteni. Aztán majd nehogy azért kelljen visszajönnie Schwarzeneggernek, hogy leállítsa a Volvo ezen törekvéseit.

3. A Harman integrálja a Microsoft Officet



A mai világban már minden intelligens. A telefontól a mosóporon át a porszívóig. Miért épp az autónk maradna ki? Az interneten keresztül pedig minden eszközünk összekapcsolódik majd és rengeteg terhet vesznek le a vállunkról az egymás közötti kommunikáció segítségével. Legalábbis ez a terv. A Harman sem akar kimaradni a tutiból, ugyanis azt tervezi, hogy beépíti a Microsoft Office 365-öt az autós szórakoztató és információs központjaiba. Hát már semmi nem szent? Azzal még nem lenne semmi bajom, hogy az autóm haza szól a mosógépemnek, hogy elindultam haza úgyhogy indítsa el a mosást, na de hogy még az autóban is dolgoznom kelljen? Azért mindennek meg van a határa. Persze érthető, hogy azoknak, akiknek a vezetés csak egy kötelező nyűg nagy segítség lehet ez a funkció.

4.Nem tudtunk meg semmi újat a Ford-Google együttműködésről



A Ford bemutatóján szó esett arról, hogy mennyire elkötelezett a Ford az elektromos automata autók iránt. A következő években 4,5 milliárd dollárt fektetnek be, azon cél érdekében, hogy 2020-ra 13 különböző elektromotor meghajtású autót fejlesszenek ki. Az önvezető autóknak is van szabvány skálája melyen a legfrissebb szoftverrel rendelkező Tesla a hárma szinten áll. A Ford legalább négyes szintű autókat tervez majd gyártani de inkább az ötös szint elérése lenne a cél. Komolyan olyan az egész mint valami RPG. Mindezt persze megfizethető áron szeretnék értékesíteni. Aztán volt itt szó róla, hogy 2016-tól minden Fordba rendelhető lesz a Sync 3 információs központ, ami egyaránt támogatja az Apple és az Android telefonjainak szinkronizálását, illetve egy Siri-hez hasonló szoftver is beépítésre kerül. Azonban, arról amire mindenki nagyon kíváncsi volt egy szó sem esett. Nem tudtuk meg, hogy milyen közös projektet végez együtt a Ford és a Google vagy, hogy egyáltalán tényleg létezik-e ilyesmi. Van egy olyan érzésem, hogy az autógyártásban eddig uralkodó cégek szépen lassan lemaradnak a nagy informatikai multik mögött az autógyártásban ha nem kapnak nagyon gyorsan észhez.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31