Tovább a tesztautóra.

50 éves egy másik legenda, a Skoda MB1000-es is

Írta: TesztAuto.hu 2014-03-28 14:00:01

Nem csak a Mustang kabrió, a Skoda 1000 MB is fél évszázados múltra tekint vissza - az autóipar cseh remekére emlékezünk

Az alsó középkategóriás modell az akkori Octavia utódjaként 1964. március 21-én mutatkozott be. Az első farmotoros, hátsókerék-hajtású és önhordó karosszériás modellként az 1000 MB mérföldkő a márka közel 119 éves történetében. A tágas négyajtóst kora egyik legjobb autójaként tartották számon az egyliteres kategóriában.

Az akkoriban alapvető irányváltásnak számító fejlesztésbe fektetett energia meghozta gyümölcsét: az 1000 MB bel- és külföldön egyaránt slágertermékké vált, tartósan megerősítve a csehek európai autóiparban elfoglalt pozícióját. 1964 áprilisa és 1969 augusztusa között összesen mintegy 443 ezer Skoda 1000 MB készült, amelyek több mint fele exportra került – még Új-Zélandra és Ausztráliába is adtak el belőlük.


Napjainkra a márka egyik legnépszerűbb veterán modellje lett. Az „MB” a Skoda székhelyére, azaz Mladá Boleslav városára utal (ahol 11 millió autó készült eddig - a szerk.). Az 1000 MB többféle kivitelben is szerepelt a kínálatban, az alapváltozat mellett 1966-ban növelt teljesítményű verziók is megjelentek, valamint az elegáns, kétajtós 1000 MBX, amely ma a gyűjtők kedvelt és keresett veteránautója. A gyártó székhelyén működő Skoda Múzeumban az MBX mellett a sorozatgyártásba soha nem került kombi-verzió prototípusa is megtekinthető.


A szériamodell a hátsó tengely mögé épített, vízhűtéses, négyhengeres, OHV-vezérlésű motorja 988 köbcentiből 37 LE lóerős teljesítményt produkált. Az akkoriban modernnek mondható technika a 755kg-os tömeggel párosulva - akkoriban - kedvező, 7-8 literes átlagos fogyasztást eredményezett. A végsebesség körülbelül 120 kilométer/óra volt - 1968-tól a motor teljesítménye 43 lóerőre nőtt.

A kelet Mustangja

Korszerű technikája mellett az 1000 MB formavilága terén is döntő előrelépést jelentett a márka számára. A hatvanas évek meghatározó koncepciója volt a klasszikus „háromdobozos” dizájn. A Skoda új modelljének markáns stílusjegyei között a lendületes ívek és lágy lekerekítések éppúgy szerepeltek, mint az elegánsan az első sárvédőkbe süllyesztett körfényszórók, az eredeti formájú hátsó lámpák, a nagyméretű hátsó panoráma szélvédő és a dinamikus légbeömlő nyílások. A jobb első sárvédőben alakították ki az üzemanyagtartály betöltőnyílását, amit amolyan skodásan „clever” megoldásként kihajtható Skoda-embléma rejtett.




Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31